السبت، 24 يناير 2009

حلم في حياتي




هناك كلمات في حياتي.. ليست مجرد كلمات !!



ولكنها كلمات تمثل أحداث.. أتمنى أن أرى نفسي بداخلـها كلمات يمثلها أشخاص ..



أتمني أن يُطِلوا عليَ في أرض الواقع كما رأيتهم في الخيال ...


أشخاص .. في خيالي أعتبرهم الحل الوحيد ..لتتحول الكلمات لأحداث أعيشُ
بداخلها وأعيشها!!!



أشخاص أنتظرهم .. وأشتاق لردود أفعالهم !!

قد يكون عدم تواجدهم لحكمه ...ولكن من المؤكد أنهم سيأتوا


كما وعدتني الأحلام .. وأكد لي الخيال بأنه يوماً مـا سيتحقق الحلم بما فيه من كلمات وشخوص ..!!

لا أعلم كيف .. ومتى .. ولكن تفاؤل الحلم بذلك وثقته تجعلني أشعر بأنه يوماً ما سيتحقق ..!!



وسأري ذلك بعيني .. وأعين من حولي..



بل وسأشعر بالكلمات والأحداث وسيكون للأشخاص وجود ثابت وراائع بداخلي




لأنه عندها يكون قد تحقق الحلم بأبطالـه !!



طال الانتظار ...أو أنا من شعربذلك





قد يكون لأنني أعتدت أن أحصل على ما أطلبه سريعاً ..





ولكنني هذه المـرة سأنتظر .. حتى يأتوا .. وحتى يتحقق الحلم





وسأحاول أن أغير من نفسي ليشاهدوني بـِطَـَله مختلفة غير ما اعتادوها وتلك
الأخيرة من أجلهم وفقط !!


فلكل منّا حلمه .. الذي رآه في منامه أو في ساعات يومه






حلم .. أكد لي من تكراره أنه يوماً ما سأجد نفسي فيه بشكل أو بآخر!!

هناك 29 تعليقًا:

romansy يقول...

اول تعليق


ل




رومانسى

mohamed ghalia يقول...

لم .. أكد لي من تكراره أنه يوماً ما سأجد نفسي فيه بشكل أو بآخر!!
أكيد هيجى اليوم ويتحقق الحلم
دمتى بكل الود
فى حفظ الله

princess يقول...

ان شاء الله يجى يو يا فلور وتحققى الحلم
:)

romansy يقول...

ستتحقق الاحلام يوما
ونستطيع تحقيقها مع من احببنا ومع من نريد ان نحقق الاحلام معه وسوف نشعر بلذه فى تحقيق هذاالحلم

عاشقه الرومانسيه يقول...

احلمى واحلمى

الحلم حق مشروع بل انه اجمل حقوقنا

وكونى على يقين انه سياتى اليوم الذى

يتحقق فيه الحلم

تحياتى

Unknown يقول...

ان لم يكن لكل منا حلم فالحياة تصبح صعبة او شبة مستحيلة
فلابد من ان تحلمى وان تستمرى فى الاحلام
حتى تهون الحياة وتمر لحظاتها القاسية
وتجاربها المرة ويبقى الحلم
او يتحقق

تودينة جميلة يا زهرة

ahmed_k يقول...

ربنا يحققلك كل احلامك
الخير منها بس
والوحش لأ

blue-wave يقول...

سيتحقق الحلم
فقط ان اردتى ذلك
تحياتى

كيكى عوووووو يقول...

سيأتى الحلم..مادام يحيا بداخلك ويرتوى بأملك الجارف لة!!!
وسأحاول أن أغير من نفسي ليشاهدوني بـِطَـَله مختلفة غير ما اعتادوها وتلك
الأخيرة من أجلهم وفقط !!
وانا كمان..من اجلهم فقط!!
***********************
شوفتنى وانا مثقفة ولبسة النضارة ولا لا؟؟؟
عوووووووووووووووووووو

ولد مصري يقول...

ايوة كده

خليكي في تفسير الأحلام بلا نرفزة وحرقة دم :)

اللهم اجعله خير

شوفي يا ستي قدامك سكة سفر هتبدي من موقف العاشر والأشخاص اللي بتتكلمي عليهم دول غالبا سواقين الميكروباصات اكيد هيجوا بس تلاقيهم ممسوكين في لجنة ولا حاجة

يلا الغايب حجته معاه

توصلي بالسلامة بإذن الله :)

تحياتي

بسمة انور يقول...

السلام عليكم
اول تعليق ليا وانشاء الله ليس الاخير
اسمحيلى اقول ان مدونتك جميلة جدا

تحيات

بسمة

عاشقة القمر يقول...

ان شاء الله ربنا يحققلك كل احلامك هيجى اليوم ويتحقق الحلم
احتمال مشوار يكون طويل بس عليكي بالصبر حتي تسطيع تحقق حلم في حياتك

شفـقــة و إحســــان يقول...

ايه الكلام الرقيق دى يا زهرة؟؟
ويارب يتحققلك كل الاحلام
وحشتينى موت يا قمر

همس يقول...

ربنا يحققلك حلمك يا زهورتى

وطالما عندك امل فى ربنا

اكيد ربنا ما هيخيب ظنك

زهرة الجنة يقول...

رومنسي

نورت


اول


تعليق

(:

زهرة الجنة يقول...

mohamed ghalia

ادعو الله ان الحلم فعلا يتحقق

ربنا يحقق لك كل أحلامك

تحياتي ليك

زهرة الجنة يقول...

برنسيس الجميلة

ان شاء الله ياقمر

ربنا يحقق لك كل احلامك

زهرة الجنة يقول...

رومنسي

كلاكيت تاني مرة (:

اتمني ان يتحقق الحلم بالطريقة التي ترويها

تحياتي وتقديري

زهرة الجنة يقول...

عاشقة الرومانسية

صدقتي الحلم من اجمل حقوقنا التي نتمني ان تتحقق

اتمنيلك تحقيق كل احلامك

تحياتي وتقديري

زهرة الجنة يقول...

نهر الحب

حلمنا هو من يهون واقعنا الذي نعيشه
وحتي ان لم يتحقق الحلم فسيظل ذكري جميلة بحياتنا

تحياتي ليكي

زهرة الجنة يقول...

ahmed K

حلم وحش ازاي يعني؟؟

اشكرك علي مرورك الدائم

زهرة الجنة يقول...

د/عمرو فاروق
صدقت فبالإرادة نحقق كل شيء
تحياتي وتقديري

زهرة الجنة يقول...

كيكي

بتفجأيني دايما بتعليقك
بحاول اتخيلك وانتي جادة في كلامك
ومش بعرف اتخيل غير كيكي اللي قبلتها اول مرة
بجد وحشتيني جداا

أحبك في الله

زهرة الجنة يقول...

مصري
انت بتحرق دمي
ماشي ماشي

مش عجبك موقف العاشر؟بتتريق عليا
لو كنت تعرفه كويس
ولو كنت جيت معانا الأسماعيلية (اتنرفز بقي)
كنت هتعرف ليه بحب موقف العاشر

واحد /صفر ليك المرة دي
حرقت دمي بتعليقك
انتظرني المرة الجاية (:

زهرة الجنة يقول...

بسمة
نورتيني اشكرك جدااااا علي كلماتك الرقيقة
تحياتي وتقديري

زهرة الجنة يقول...

عاشقة القمر

وحشتيني جدااا
اتمني لك تحقيق كل احلامك انتي كمان
تحياتي وتقديري ليكي

زهرة الجنة يقول...

حبيبتي شفقة

الكلام الرقيق ده اتعلمته منك اكيد
انتي كما وحشتيني جدااااا

ربنا يحقق لكم كل أحلامكم

زهرة الجنة يقول...

أريج الهمس

الحمدلله دائما ابدا
اكيد اختيار ربنا لينا هو الأصح دايما
ربنا يكرمك يارب وتحققي كل احلامك

سمكه واحده يقول...

ايوه خديني معااااااااكي وانا كمااااااان نفس حلمك بظبط
الله كلامك عبرتي عن اللي عايزه اقوله باسلوب اكتر من رائع
ربنا يحقق لك كل احلامك وانا وكلنا يارب
تحياتي يا جميله